tisdag 31 juli 2012

Lite reflexioner om aktuella teman

Tillväxtverkets representation. Det svenska tillväxtverkets vidlyftiga interna representation sysselsätter just nu massmedia i vårt land. Jag har svårt att möta diskussionen med annat än en gäspning. Det är varken första eller sista gången sådant här inträffar. Ett vida större problem, som inte får stort utrymme i media, är, om verket har någon funktion att fylla. Det är påtagligt hur försiktiga socialdemokraterna är med att kritisera verksamheten, som ju framstår som en hjärtefråga för Centern - kanske en framtida koalitionsbroder till (S).

Pridefestivalen tillhör de ämnen som jag från början har bestämt mig för att undvika på min blogg. Jag anser att vad man än skriver som utomstående så blir det fel p.g.a. festivalens speciella karaktär.

Breivik. Norge har fortsatta problem med massmördaren Anders Breivik. Breiviks försvarsadvokat har sagt att han tror att Breivik så småningom kommer att friges. Icke oväntat har ett stort antal ledande politiker sagt att Breivik aldrig kommer att friges. Jag är så gammal att jag sannolikt inte kommer att uppleva Breiviks frigivning, men jag tror att försvarsadvokaten får rätt.


Nytt svenskt kärnkraftverk. Vattenfall AB har lämnat in en ansökan till Strålsäkerhetsmyndigheten om prövning av ett nytt kärnkraftverk. I Sverige är en sådan ansökan en stor sensation. Men jag lär inte få uppleva att ett nytt kärnkraftverk tas i drift. Vad säger Åsa och Gustav (MP)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar