onsdag 20 april 2011

Skitjobb sa Wanngård!

Skitjobb. Vår dotter har akademisk examen och en chefsbefattning. Efter gymnasiet har hon aldrig försörjts av sina föräldrar. Det var länge sedan. Hon ville ha det så. Hon tog inte studielån och finansierade sina studier med jobb som städerska och telefonförsäljare på ett call-center och tog examen på rekordtid. Jag berättade det för mina studenter när det var aktuellt. Jag blev skrämd av att jag kunde ana att en del av dem tyckte att det var fråga om skitjobb, som de inte kunde tänka sig att ta.

Nu har det nya oppositionsfinansborgarrådet Karin Wanngård (S) i Stockholm kallat telefonförsäljare ett "skitjobb"(se DN 20/4 2011). Karin Wanngård, 35, har tvingats ta tillbaka sitt uttalande på Newsmill. Vad hon menade var att telefonförsäljare har en skitlön, säger hon. Och visst ser man det så, inte minst om man tillhör politikeradeln och förklarar sig stå klart till vänster i politiken.

På nätet kan man få reda på att Wanngård senast har haft en chefsbefattning på H-P. Rimligen har hon kvalificerad utbildning, men det får man inte reda på. Att hon har dåligt omdöme vet vi. Det är inte alls uteslutet att hon blir finansborgarråd (En mikroversion av litteraten Zäta Höglund?) och kanske även statsråd vad det lider. Rödgröna fadäser brukar ju glömmas bort väldigt snabbt i våra massmedia. Nog kverulerat!

Nu önskar jag läsarna Glad Påsk och reser till Skåne på en fantastisk äventyrsresa till varmhjärtade vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar