söndag 12 februari 2012

Opel; Erlander; Malmömord

Opel i Sollentuna. Det gamla välkända bilmärket Opel, ibland kallat Skrotmercedes av stygga pojkar, har återkommit till Sollentuna. I en lokal vid Kanalvägen, som bland annat hyst en Mercedesförsäljning, men länge stått tom, öppnas i dagarna försäljning av Opelbilar och verkstad. Hoppas att det nya företaget blir framgångsrikt!

PS! Jag kommer just på att Opel-öppnandet kan ha samband med SAAB-stängningen. Det är inte alls otroligt att General Motors, som äger Opel, vill utöka Opels närvaro i Sverige, när nu SAAB, som också ingår i General Motors, läggs ner. DS!

Tage Erlander. Det börjar bli en sorts tragikomedi. Jag har länge skrivit på en mycket kort text om Tage Erlanders senaste dagboksdel, som jag fått i julklapp. Men jag har hela tiden avbrutits av ditt och datt. Pensionärstillvaron är inte alls så ostörd som många unga tror. Men nu börjar den bli färdig, trots alla avbrott. Jag har också en annan kort text under arbete; den börjar bli färdig även den. Jag har helt enkelt inte tid att förvärvsarbeta till sjuttiofem.

Malmömorden. Flera av morden i Malmö är kopplade till internetrelaterade blufföretag och ekonomiska bedrägerier, säger initierade källor (Malmömord kopplas till blufföretag, DN på nätet 12/2 2012; Ewa Tures/TT). Om det är riktigt så har den organiserade brottsligheten tagit ett kliv framåt i vårt land. Det tycker vi svenskar inte är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar