onsdag 28 mars 2012

Gustavs grabb och hans pension

Gustavs grabb. Det lär inte gå någon nöd på professor emeritus Leif G W Persson i ekonomiskt avseende. Jag har tidigare sagt på min blogg att det är en av de få svenska akademiker som jag känner valfrändskap med. Nu har han pensionerats. Som räknenisse är han säkerligen medveten om sin pension som professor. Men nu har han så att säga fått svart på vitt om saken genom ett pensionsbesked. Och han är inte riktigt nöjd. Om jag tolkat honom rätt tycker han att han av rättviseskäl borde ha fått betydligt mer i pension under sin återstående livstid än vad han får. Han har jobbat och stått i som professor medan andra av en massa olika skäl - goda och mindre goda - inte har gjort det. Men du Leif G W vet lika bra som jag: en person en röst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar